Årsmöte 2021

Lördagen den 19:e juni kl 14.00 kommer Djurskyddet Karlstad hålla årsmöte utanför vårt djurhem (Norra Grava 714).
Här hittar du kallelsen till årsmötet

Det är ett flertal större punkter gällande föreningens ekonomi och verksamhet som det ska fattas beslut om, se motioner samt förslag från styrelsen i dokumenten nedan.

Då samtliga styrelsemedlemmar i sittande styrelse väljer att avgå i samband med årets årsmöte kommer valberedningen lägga fram ett förslag på nya styrelsemedlemmar. Valberedningen har låtit meddela att de inte kommer informera om vilka kandidater som kommer föreslås förrän på årsmötet. På grund av detta finns deras förslag inte med i årsmöteshandlingarna nedan.

Vi kommer i och med Covid-19 inte servera fika på detta årsmöte, för att minimera risken för smitta. De populära kak- och godisburkarna från Kakservice kommer finnas till försäljning (de kostar 60 kr/styck och betalning görs helst via Swish).

Vi hoppas på fint väder under årsmötet, ta med dig ett paraply om är dåligt väder (då vi inte har möjlighet att sitta inomhus/under tak). Ta med dig en egen stol om du vill sitta och ta gärna med dig eget fika.

Med förhoppning om att vi ses på årsmötet!

Här är möteshandlingarna för årsmötet:
Dagordning
Verksamhetsberättelse
Ekonomisk berättelse
Revisionsberättelse
Årsbokslut (resultat- och balansräkning)
Motioner samt styrelsens yttranden
Förslag från styrelsen