Verksamhetsberättelse 2018-2019

Madeleine Nilsson, revisor tillsvidare
Jimmy Nilsson och Ida Skagerud, Suppleanter

Viktiga HÄNDELSER

Under Ã¥ret som gÃ¥tt har Djurskyddet Sunne varit verksamma i hela den norra delen av länet, frÃ¥n Rottneros i söder till Likenäs i norr. Vi har fÃ¥ngat in och omhändertagit 8 katter varav 4 har adopterats bort till nya hem och 1 var tyvärr i sÃ¥ pass dÃ¥ligt skick att den fick avlivas samt 1 som fortfarande bor pÃ¥ jourhem och de sista 2 hade ägare som hittades vid efterlysning.

Vi har räddat en katt frÃ¥n ett 20 meter högt träd med hjälp av skylift och vi har lÃ¥nat ut vÃ¥ra kattfällor till personer som behövt fÃ¥nga in sina egna förrymda katter.Vidare sÃ¥ har vi varit pÃ¥ ett flertal ”larm” där vi försökt att fÃ¥nga in förvildade eller förrymda katter samt ett tillfälle dÃ¥ vi försökte fÃ¥nga in en skadad fÃ¥gel.

Föreningen har även bedrivit kampanjer på bl a Facebook för att få in fler engagerade medlemmar i föreningen men utan större resultat, vi har vid ett flertal tillfällen efterlyst jourhem till omhändertagna katter men även det har varit svårt att få tag i, vi har i nuläget endast l jourhem.

Senast uppdaterad: 15 januari, 2020