Djurskyddet Ungdoms årsmöte!

Du som är medlem är varmt välkommen att delta på Djurskyddet Ungdoms årsmöte 2022! Medlemskapet är gratis.

Den 20-22 maj ses vi i Stockholm för en fullspäckad helg som avslutas med själva årsmötet på kansliet under söndagen. Under helgen kommer vi bjuda på intressanta föreläsningar och workshops. Vi kommer bland annat få en guidad kvällstur på Skansen-akvariet, skräddarsydd bara för oss! Där kommer vi få lära oss mer om deras djur och få möjligheten att känna på en orm eller spindel efter rundturen.

Dessutom kommer zoologen Angelica Åsberg och pratar om hur vi kan ge djuren en bättre vardag genom att låta dem få utlopp för sina naturliga beteenden. Vi kommer även få en inspirerande föreläsning från FATTA, som kommer prata om det ideella engagemanget och hur de fick hela Sverige att engagera sig.

På söndagen efter själva årsmötet kommer vi också få delta i en intressant diskussion om extremavel. Emma Brunberg, forskare och sakkunnig på Djurskyddet Sverige kommer och pratar om vårt tids största djurskyddsproblem. En spännande helg ni inte vill missa! Djurskyddet Ungdom kommer stå för alla kostnader i samband med helgen.

Anmäl dig till Djurskyddet Ungdoms Ã¥rsmöteshelg i Stockholm genom att mejla till ungdom@djurskyddet.se märk din anmälan med ”Ã¥rsmöte”.